Super Dexta owner from sweden

This forum is about the Fordson Dexta, Super Dexta and Petrol Dexta.
Post Reply
Nisse
Not Quite Blue Yet

Super Dexta owner from sweden

Post by Nisse »

Hi everybody,

I just wanted to present myself. I am 31 at the moment and live in northern sweden since 8 years ago (german according to my passport :lol: )
I own a 1964 Super Dexta as well as a Dexta Special for spare parts. (not sure yet if I am not going to build something cool of the parts I don't need.) I bought the Super Dexta some 5 or 6 years ago. You will find picture in Stefans Gallery http://www.fordson-dexta.de/501255938c0 ... index.html
I never fitted the front loader, but I built a crane and lifting forks for the hitch since then. :wink: The lady helps me with the firewood and carrying around heavy stuff. This winter I decided to let her sleep in my warm garage and fix her up a little bit. That will be new fenders, new paint, remake of the hydraulics, etc. The engine and gearbox are still working fine, so I don't think I will do much on them. I will remake the front axle and Gearbox of the spare parts Dexta and just swap them when everything is ready.
Well, beside the Dextas, I have quite a collection of artifacts with engine inside. Mostly with 2 wheels, but this autumn I purchased a John Deere JD400 Backhoe loader which is the next project. Actually that one is needed much sooner, so it might get more attention in spring thant the Dexta. The engine is not running, so I will have to fix it in order to test the rest. I purchased a better used one, which is waiting to be transportet from France to Sweden.

Nils
Fordson Super Dexta, John Deere JD400 Backhoe loader

Emil Nyman
Not Quite Blue Yet

Post by Emil Nyman »

Hej Nils! Roligt att höra att det finns fler Super Dextor i norr.

Jag är också 31år, flyttade till Arvidsjaur för 4 år sen, köpte min Super Dexta -64 för lite mer än ett år sen. Jag har också jobbat som MC-mekaniker och tävlat i motocross.

Jag har också en Ford 3000 -69 med Ålö lastare. Nu i höst köpte jag en MF Robur III -68 3/4 bandare.

Du har möjligtvis inte någon hitsh-krok till salu? Skulle också behöva ett "momentstag" med fästet och fotsteget till en dexta.

Skulle vara kul om du kunde lägga upp lite bilder på dina dextor här.

Hello Nils! Fun to hear that there is more Super Dextas i the north.

Im also 31 yers, moved to Arvidsjaur(north Sweden) 4 yers ago, bought my Super dexta -64 1,5 yers ago. I have also worked with bikes and drived motocross.

I also have an Ford 3000 with an Ålö loader. This autumn i bought a MF Robur III -68.

It would be fun if you can put some pictures of yor dexta here.
Ford 3000 -69
ÅLÖ Quicke loader
ÅLÖ snowblower
Fordson Super Dexta -64
MF Robur III -68

Nisse
Not Quite Blue Yet

Post by Nisse »

Hej Emil (and others)

Some pictures of the lady and the ongoing service. I don't have any pictures of the spareparts Dexta though. Looks exactly the same but with less parts :-)

I cut out the text below from a swedish forum. If you need a translation of the text just tell me.

To Emil:

Jag har ingen hitchkrok. Det var en ute på ebay UK just nu, men redan vid 300£ . Det är nästan mer än vad jag gav för båda traktorer.
Kan du ta bild på resterande delar du behöver? Vet inte riktig vad du menar med momentstag. Fotsteg har jag, men jag är inte säkert än, om jag ska göra något av Reservdelstraktorn och är inte så sugen att sälja

Ja om man bor i Arvidsjaur så bor jag i södra sverige (3mil från Strömsund). Vad jobbar du med nu? Själv är man konstruktör och sysslar med tekniskt support på grävmaskinstillbehör under dagarna

Uppe på operationsbordet (nytt och fräsch och inte helt färdig)
Image

Och ett stort hål i traktorn. Det såg bättre ut än förväntat. Inte mycket som är sliten.
Image

"Nya" smådelstvätten som växlade ägare för bara några veckor sen :hurra:
Image

Lyftcylinder. Den var helt OK, men packningen på kolven var slut
Image

Hydraulpumpen få också en översyn. Inte mycket slitage här heller :thumme:
Image

Och en bild på damen. Numera är även hytten och höger skärm bortplockad. Det blir nog nya skärmar och lite färg på det hela.

Image :shock: :D

Mark
True Blue

Post by Mark »

Hi Nisse, and welcome to the board.
You have a nice Super Dexta project going on. For some reason my Google translator won't change your language to English. I'm afraid I'm lost as to what your saying. :lol:
See ya
Mark

When all else fails, get a bigger hammer

Nisse
Not Quite Blue Yet

Post by Nisse »

Mark wrote:Hi Nisse, and welcome to the board.
You have a nice Super Dexta project going on. For some reason my Google translator won't change your language to English. I'm afraid I'm lost as to what your saying. :lol:
Hi Mark,

Thanks!It might be my Swedish with german accent that drives Google nuts :-) I was just responding to some questions of emil (he needs some parts and we live rather close from a northern swedish point of view :lol: )

On the pictures I just comment what I am doing.

I will make some more pictures and comment in english later this week. It's *#%S cold at the moment which makes working rather unconfortable. We have had -25 Celsius and below for some weeks now. Too cold for my little heater in the workshop :wink:

Emil Nyman
Not Quite Blue Yet

Post by Emil Nyman »

Hej Nisse. Jag jobbar med manuelt skogsarbete. Röjning, huggning, ledningsröjning och nu på vintern blir det mest åt vattenfall där vi slår ledningar rena från is och plockar bort träd och grenar. Men vi har inte full syselsättning nu på vintern så det finns lite tid över för den egna skogen, jakt och traktorer :D
Jag tror jag har löst problemet med mitt glappa momentstag(staget mellan fotsteg och framaxel). Jag la på lite svets på kulan och slipade till.

I think i also have to do something with my hydraulic because its sinking slow when i have something in the 3-point.
Ford 3000 -69
ÅLÖ Quicke loader
ÅLÖ snowblower
Fordson Super Dexta -64
MF Robur III -68

Nisse
Not Quite Blue Yet

Post by Nisse »

[
quote="Emil Nyman"]Hej Nisse. Jag jobbar med manuelt skogsarbete. Röjning, huggning, ledningsröjning och nu på vintern blir det mest åt vattenfall där vi slår ledningar rena från is och plockar bort träd och grenar. Men vi har inte full syselsättning nu på vintern så det finns lite tid över för den egna skogen, jakt och traktorer :D
Det låter spännande. Jag sitter mest på kontor och som teknisk support för en av dem tre rototiltillverkana. Mest mot utlandet då. Letar fortfarande efter ett litet eget skogskifte för att ha lite kul :D Men det är altid stora skiften och/eller alldeles utanför min budget.
Jag tror jag har löst problemet med mitt glappa momentstag(staget mellan fotsteg och framaxel). Jag la på lite svets på kulan och slipade till.
Vad bra, då slipper jag har dålig samvete :D

Nisse

Emil Nyman
Not Quite Blue Yet

Post by Emil Nyman »

Du har ingen Sveaskog runt tomten då? Jag har köpt till lite skog från dom. Dom är inte billigast men man kan få möjlighet att rita sina egna gränser.

Egentligen skulla man nog försöka härda om kulan efter svetsningen.

Man ska väll egentligen skriva på engelska här men jag är inte så bra på det.
Ford 3000 -69
ÅLÖ Quicke loader
ÅLÖ snowblower
Fordson Super Dexta -64
MF Robur III -68

Post Reply